Biznes

Jak zarabiać na swojej pasji?

pieniadze

Kiedy już odkrywasz i rozwijasz swoją pasję, to nieuchronnie doprowadzi cię do miejsca,

w którym będziesz mógł żyć ze swojej pasji.

Dlaczego? Ponieważ będziesz skuteczny.

Jak powiedział multimilioner Bodo Schafer:

Wielu ludzi, nie wykonuje pracy, która sprawia im przyjemność, ponieważ nie wiedzą, jak mogliby na tym zarabiać. Nie było jednak nikogo (!), kto zarobiłby duże pieniądze robiąc to co nie sprawia mu przyjemności. Z braku pieniędzy ludzie pozostają przy pracy, która nie sprawia im przyjemności… i tym samym nie zarabiają dużych pieniędzy.”

Czego więc potrzeba?

Odkrycia tego „jak” można zarabiać na tym, co się lubi.

W jaki sposób to odkryć?

Na początek potrzebujesz określić dokładnie czym jest twój produkt lub usługa?

Następnie na jaką potrzebę odpowiada.

Kim są twoi odbiorcy.

W jaki sposób dowiedzą się o produkcie.

Ile on będzie kosztować.

Co uważam za najistotniejszy czynnik w tym aby zarabiać na swojej pasji?

Tym czynnikiem jest znalezienie klienta.

 

Jak więc znaleźć klienta?

Uważam, że jednym z najskuteczniejszych sposobów jest marketing edukacyjny.

Dlaczego uważam, że jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi?

Ponieważ odpowiada na jedno z najważniejszych pytań czyli:

Dlaczego klient ma kupić u ciebie?

Kogo zapytać kiedy masz problem? Najlepiej eksperta!

Na tym polega istota marketingu edukacyjnego. A tak praktycznie?

Chodzi o to, żebyś w opinii nie tylko klientów ale także mieszkańców twojego miasta lub przynajmniej osiedla

 był postrzegany jako prawdziwy fachowiec. Dlaczego jest to ważne?

Ponieważ przekłada się na wzrost sprzedaży a przez to na wzrost zysku.

Czyli  głównego powodu dla którego prowadzimy biznes, w odróżnieniu od akcji charytatywnych:)

Jak zdobyć w sobie opinie eksperta?

Główna zasada jest następująca – zdobędziesz sobie taki wizerunek w ludziach, poprzez proces, 

a nie jedno wydarzenie. Natomiast na proces składa się wiele pojedynczych wydarzeń.

Czym więc jest marketing edukacyjny?

Jest to systematyczna edukacja swoich potencjalnych klientów.

Załóżmy, że prowadzisz sklep zoologiczny, w którym sprzedajesz tylko profesjonalne

a nie amatorskie karmy. Wyobraź sobie, że organizujesz w swoim mieście

wystawę psów rasowych. Możesz to zrobić nawet jeżeli jesteś

właścicielem małego sklepu. Wystarczy dogadać się np. z dużym producentem karmy

lub akcesoriów dla psów a także lokalnym oddziałem kynologicznym,

weterynarzami, psim fryzjerem. Możliwości jest dużo. Organizujecie wspólnie to wydarzenie.

Następnie w trakcie pokazu co jakiś czas w krótki, rzeczowy i zabawny sposób prezentujecie

korzyści z używania profesjonalnej a nie amatorskiej karmy.

Jeżeli pozytywną opinię wyrazi producent, weterynarz, właściciel psa

oraz fryzjer zyskujecie społeczny dowód słuszności, czyli jeden z powodów

dla których ludzie kupują. Drobne podarunki w trakcie wystawy

zrodzą sympatię a zostawienie materiałów, 

np. filmów dvd o procesie wychowywania psów

wraz z uzasadnieniem rodzaju karmy zostawią coś więcej

niż miłe odczucia po imprezie. Poza tym zaistniejecie jako profesjonaliści

w opinii uczestników. Postarajcie się jeszcze aby lokalna tv

nagrała reportaż. Jeżeli impreza będzie cieszyła się powodzeniem,

możecie pomyśleć o corocznej kontynuacji.

Przykłady innych pomysłów na marketing edukacyjny:

  • systematyczne audycje w lokalnym radio i telewizji,
  • pisanie artykułów do lokalnej prasy,
  • pogadanki na temat wychowania zwierząt w szkołach.

Każdy z tych przykładów zawiera trzy ważne elementy w procesie marketingu edukacyjnego,czyli:

  • jest systematycznie prowadzony,
  • występuje w nim jako ekspert,
  • nie wiąże się z dużymi kosztami.

 

Intersubiektywnie sensowny kod znaczeniowy jest interpolowany poprzez ekran kulturowo – emocjonalny,

czyli ???

Innymi słowy: to co przekazujesz powinno być zrozumiałe dla słuchających:)

Chodzi o często popełniany błąd w trakcie marketingu edukacyjnego.

Polega on na zbyt fachowym a przez to niezrozumiałym przekazie.

Jak go uniknąć?

 Wystarczy używać wielu porównań z codziennego życia, np

. „Czym może się skończyć regularne jedzenie w fast – foodach?

Podobnie jest z karmieniem zwierząt amatorską a nie profesjonalną karmą”.

Prosty przekaz pozbawiony profesjonalnego żargonu a jednocześnie

zawierający ważną treść i praktyczne wskazówki jest tym czego oczekują potencjalni klienci.

Czy marketing edukacyjny może zwiększyć sprzedaż? Spróbuj.

Jeżeli jesteś zainteresowany zarabianiem na swojej pasji to polecam moje video – szkolenie:

http://andrzejburzynski.pl/wideoszkolenie-od-pasji-do-biznesu/

 

Andrzej Burzyński

Andrzej Burzyński – konsultant biznesowy, inwestor, autor. Autor książek: Produktywny Przedsiębiorca™ Od pasji do biznesu™ Życie pełne pasji Przebacz i uwolnij siebie™ Twórca programów szkoleniowych: Akademia Rozwoju Przedsiębiorcy™ Od pasji do biznesu™ Bogaty nauczyciel™ Przedsiębiorca pełen pasji™ Przemawiaj z pasją™ Influancer. Poprzez swoje kanały edukacyjne docieram do ponad 20 tysięcy osób miesiecznie. Audycje radiowe Przez 5 lat (2011-2016) prowadziłem cotygodniowe audycje w radiu Kontestacja. Program telewizyjny W 2017 roku prowadziłem program biznesowy "Alfabet przedsiębiorcy" w telewizji TBN Polska. Prywatnie mąż i ojciec dwóch synów.

Komentarze