Już od jakiegoś czasu twierdzimy, że projektanci i ilustratorzy muszą być świadomi trendów w projektowaniu ruchu, ponieważ umiejętności te stają się coraz bardziej poszukiwane w branży kreatywnej. I to nigdy nie było bardziej prawdziwe niż w tej chwili obecnej.
W czasie pandemii prawie cała produkcja reklamowa, telewizyjna i filmowa została zamknięta, ponieważ blokada praktycznie uniemożliwiła kręcenie czegokolwiek w tradycyjny sposób. Jeśli więc marka lub firma musiała wyprodukować nowy materiał, pozostaje animacja; a projektowanie ruchu okazuje się kluczowym sposobem szybkiego i wydajnego tworzenia treści. Dobry film motion design jest świetnym rozwiązaniem.
W związku z tym projektowanie ruchu jest obecnie jednym z niewielu obszarów świata pracy, w których zapotrzebowanie na umiejętności wciąż przewyższa podaż. Nie będzie to też sytuacja przejściowa. W rzeczywistości zablokowanie tylko przyspieszyło trend, który już istniał: projektowanie ruchu przejmuje świat, więc jest to świetny czas, aby zacząć uczyć się tej nieocenionej umiejętności.
W tym artykule przedstawiamy niektóre z przełomowych i pomysłowych zastosowań projektowania ruchu, które ostatnio zauważyliśmy, i wskazujemy niektóre z najnowszych trendów projektowania ruchu, o których wszyscy powinni wiedzieć. Mamy nadzieję, że zainspirują cię do dodania tej tak potrzebnej umiejętności do swojego łuku, pomagając ci zarobić więcej pieniędzy i uzyskać większą twórczą satysfakcję przez resztę swojej twórczej kariery.
1. Tytuły otwierające.
Obecnie zabawny i pomysłowy projekt ruchu jest używany do ożywienia tytułów otwierających programy i filmy w nowy i przyciągający wzrok sposób. Ta cudownie pomysłowa sekwencja otwierająca serial BBC i Netflix Dobry omen jest świetnym przykładem.
2. Typografia kinetyczna.
Używając ruchomego tekstu, aby przyciągnąć uwagę, typografia kinetyczna jest używana wszędzie, od witryn marek po filmy społecznościowe. Jednym z naszych ostatnich ulubionych jest to rozciągające się logo autorstwa Jelio Dimitrov dla FourPlus Studio.
3. Animacje onboardingowe.
Ilustracje wprowadzające stają się popularnym sposobem prowadzenia użytkowników przez aplikacje i spłaszczania krzywej uczenia się.
4. Filmy wyjaśniające.
W ciągu ostatniej dekady, ruchome grafiki były najczęściej wykorzystywane w filmach instruktażowych, od pokazania, jak działała aplikacja, po nakreślenie procedur bezpieczeństwa linii lotniczych. W ten sposób powstało koło, w którym publiczność powitana animowanym filmem instruktażowym jest podświadomie zachęcana do zwrócenia na siebie uwagi.