Strona główna » Jak mieć więcej czasu prowadząc biznes?

Jak mieć więcej czasu prowadząc biznes?

Wiele osób na całym świecie prowadzi swój biznes, muszą wykonywać czynności które pochłaniają ich czas, lecz które wcale nie wymagają takiej ilości czasu.
Prowadząc swój biznes nie można mówić o 40h tygodniu pracy, ponieważ biznes to praca 24/7 jednak są proste pomysły jak zaoszczędzić trochę czasu i przeznaczyć ten czas na inne zadania lub na czas z rodziną, jednak jakie to są pomysły?

Listy kontrolne

Każdy podczas prowadzenia biznesu powinien takie listy posiadać, bardzo to ułatwia pracę oraz zaoszczędza czas, lecz gdzie można wykorzystać taką listę?
Prostym przykładem są nieruchomości przykładowo, gdy kupujemy mieszkanie poniżej ceny rynkowej oraz wynajmujemy ekipę remontową, należy stworzyć taką listę z odpowiednią ilością punktów co należy sprawdzić przed odbiorem mieszkania, listę taką możemy również wykorzystać gdy kupujemy lub sprzedajemy samochód i sprawdzić czy wszystko jest tak jak powinno być. Listy kontrolne nie są wykorzystywane tylko w biznesie, można taką listę wykorzystać, gdy wybieramy się na przykład na wakacje, by mieć pewność, że wszystko mamy zabrane i jesteśmy gotowi by odpocząć.

Następną dobrą radą na zaoszczędzenie czasu w biznesie, przy okazji zwiększyć sprzedaż naszych produktów, są

Ankiety

Wiele osób zastanawia się dlaczego ich produkt się nie sprzedaje, odpowiedź jest prosta, ponieważ nie umieją trafić w potrzeby klientów
Dlatego ankiety są świetne, jeśli chodzi o zaoszczędzenie czasu oraz o bardzo duży wzrost sprzedaży, ponieważ klienci za pomocą ankiet sami nam mówią czego potrzebują, oraz co oczekują od nas. Ankiety możemy wysyłać mailem do naszej listy mailingowej oraz umieścić na przykład na naszym fanpage i tam zachęcić klientów do wypełnienia a w podziękowaniu dać jakiś mały prezent w ramach wdzięczności za poświęcony czas. Takimi ankietami, możemy celnie sprzedawać, poszerzać grono klientów oraz ulepszać produkt, ale także całą firmę.

Trzecim bardzo ważnym, ale również najefektowniejszym sposobem na pozyskanie czasu to jest

kalendarz

i to może być kalendarz internetowy, lub w formie papierowej, aczkolwiek kalendarz jest najważniejszy i najbardziej ułatwia oszczędzanie czasu, ponieważ przykładowo w niedzielę wieczorem w takim kalendarzu planujemy wszystko co chcemy wykonać w danym tygodniu i wtedy nie ma takiego chaosu, że nie wiadomo co robić, tylko siadamy i zaczynamy działać. W kalendarzu możemy zapisać bardzo ważne wydarzenia biznesowe lub prywatne. Warto także w kalendarzu zapisywać cele roczne czyli cele które chcemy osiągnąć w danym roku, po to aby zobaczyć ile w danym roku osiągnęliśmy oraz co należy poprawić w przyszłym roku. Prowadząc kalendarz, możemy na bieżąco monitorować nasz progres oraz regres jeśli występuje i robić wszystko by się odbić.

Wszystkie nasze przychody, wydatki, obroty i zyski musimy trzymać w jednym miejscu, aby móc w każdej chwili wszystko porównać, obliczyć i sprawdzić. Należy kontrolować wszystkie nasze zyski i straty a do tego posłuży nam

arkusz kalkulacyjny

W arkuszu możemy podliczać wszystkie nasze finanse, więc w przypadku, gdy chcemy zobaczyć ile zarobiliśmy na przykład w kwietniu 2019 roku sprawdzamy na takim arkuszu. Arkusze powinno się prowadzić dwa, jeden typowo do prowadzenia biznesu, a drugi na budżet domowy/prywatny. Taki arkusz możemy stworzyć sami lub wybrać gotowy szablon w programie EXEL Na koniec roku (w grudniu) lub w pierwszych dniach stycznia następnego roku powinniśmy sprawdzić roczne obroty firmy, zyski, straty, wydatki, pensje, kampanie, reklamy oraz pożyczki lub długi do zwrotu. W arkusz dodajemy również tzw “niespodziewane” wydatki lub przychody, po prostu dodawać wszystkie pieniądze. W arkuszu mamy wszystko czarno na białym dlatego też oszczędza nam wiele czasu a wszystkie finanse mamy w jednym miejscu, dlatego ten sposób też jest bardzo dobry, w przypadku jakiś nie jasności możemy zwrócić się do księgowej. Jeśli chcemy stworzyć profesjonalny arkusz możemy poszukać poradników na Youtube.

Ostatnim na dziś pomysłem jak zaoszczędzić czas prowadząc biznes to bardziej urządzenie, lecz bardzo potrzebne w firmie i w biurze, tak na prawdę to jest to nie odłączny element każdemu biura i firmy.

Drukarka

to sprzęt bez którego wielu ludzi nie wyobraża sobie pracy w biurze, a jednak duża część ludzi nie korzysta z drukarek, drukarki ułatwiają o tyle pracę, że możemy wszystko na spokojnie wydrukować i mieć wszystkie ważne dokumenty w jednym miejscu czyli w teczce, to bardzo pomaga kiedy wiemy, gdzie są dane dokumenty i papiery i przede wszystkim, że są na papierze a nie w komputerze, który przecież nie zawsze musi współpracować.