Przejdź do treści
Strona główna » Kierowanie geograficzne w reklamach i jego potencjał dla lokalnych firm

Kierowanie geograficzne w reklamach i jego potencjał dla lokalnych firm

Dziś bez reklamy trudno jest prowadzić dobrze prosperujący biznes. Tym samym nawet najlepszy produkt/usługa musi być wypromowana, aby konsument się o nich dowiedział. Oznacza to więc posiłkowanie się przez przedsiębiorców działaniami marketingowymi. Jednym z nich jest reklama w sieci. Szczególnie warto zwrócić uwagę na jej możliwości. W ty m konkretnym tekście nieco więcej czasu poświęcimy na to, czym kierowanie geograficzne w reklamach PPC.

Geolokalizacja, czyli kierowanie geograficzne jest niezwykle przydatną funkcjonalnością z punktu widzenia przedsiębiorcy. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy działają na konkretnym obszarze.

Czym jest geolokalizacja?
Korzystając z tej formy reklamy, musimy wiedzieć, że wykorzystuje ona bieżące położenie klienta. Umożliwia to dostarczenie mu reklamy powiązanej z konkretnym terenem, na jakim mieszka lub przebywa.

Jak to działa – kierowanie geograficzne w reklamach ppc?

Technologia ta wykorzystuje głównie dwa elementy:

  • adres IP, co pozwala na ustalenie lokalizacji grupy komputerów z danego regionu. Za sprawą tej informacji otrzymują one określone treści reklamowe.
  • lokalizacja urządzenia – w tym przypadku ustalenie lokalizacji ma miejsce na skutek udostępnionych przez użytkownika danych poprzez sygnał GPS, bazy danych Google z danymi o lokalizacji smartfonów czy też poprzez wi-fi.

Łącząc się więc z siecią, stwarzamy reklamodawcom doskonałą okazję, aby w jeszcze lepszym stopniu dostosowali oni swoje kampanie reklamowe. Szczególnie chętnie korzystają z tego firmy usługowe jak na przykład bary, restauracje i wiele innych podmiotów, które funkcjonują na jakimś lokalnym obszarze.

Geotargetowanie i jego funkcjonowanie w praktyce

Dla części osób może tego rodzaju typ reklamy nie być do końca zrozumiały. Z tego też powodu warto mu się baczniej przyjrzeć temu na konkretnym przykładzie. Dobrym wyborem zatem jest chęć zjedzenia czegoś na mieście. Tym samym zaczynamy poszukiwać w swoim telefonie informacji o jakichś dobrych knajpach w okolicy. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że na czołowych lokatach wyszukiwania pojawią się nam lokale gastronomiczne znajdujące najbliżej nas. Tego rodzaju forma marketingu pozwala na niezwykle skuteczne działanie, ponieważ trafia ona dokładnie do osób żywo zainteresowanych konkretną usługą bądź też produktem w pobliżu miejsca, gdzie aktualnie przebywamy.

Podsumowanie

Siec internetowa jest dziś jednym z częściej wykorzystywanych kanałów w marketingu. Trudno się dziwić, ponieważ sami konsumenci tam przebywają. Dynamiczny rozwój urządzeń mobilnych wpływ na to, że potencjalni klienci są online niemal przez całą dobę. To pozwala wykorzystać przedsiębiorcom ów fakt i przekuć to w swój zysk. Jednym z elementów, który jest wykorzystywany w tym celu to właśnie geolokalizacja. Jest to niezwykle atrakcyjna forma profilowania reklam, ponieważ idzie za nią skuteczność. Co więcej, z racji tego, że jest ona kierowana jedynie do osób rzeczywiście zainteresowanych daną ofertą, to nie przepalamy niepotrzebnie budżetu na działania o charakterze marketingowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *