Strona główna » Obalamy mity SEO

Obalamy mity SEO

Mit #1 Zbyt wiele słów kluczowych

Prawda: Specjaliści od SEO stron internetowych od dawna badają kwestię zagęszczenia słów kluczowych na stronach internetowych w tekstach i meta tagach. Praktycznie wszyscy budzą się nocami z koszmarami o przesadnej optymalizacji treści w słowa kluczowe. Obalamy mity SEO i twierdzimy, że jest inaczej. Prawdą jest, że pisanie tekstów pod roboty i spamowanie tą samą frazą już dawno skutkuje jedynie karami i jazdą po równi pochyłej w dół na zboczach rankingowych. Tworzenie tekstu pod rozwiązywanie problemów naszej czytelniczej publiczności w naturalny sposób ma się jak najbardziej dobrze i zdecydowanie nie warto się przejmować zagęszczeniem podobnych słów kluczowych tak długo, jak to tylko ma sens i używamy w tekstach fraz naturalnie zdywersyfikowanych. Kluczem do uniknięcia przesadnego zoptymalizowania strony jest właśnie wyżej wspomniana dywersyfikacja, powinniśmy używać słów i fraz kluczowych zawierając w treści:

  • Frazy brandowe
  • Frazy produktowe
  • Frazy tak zwanego długiego ogona
  • Frazy krótkiego ogona
  • Słowa kluczowe definiowane przez rynek
  • Słowa kluczowe definiowane przez grupę docelową
  • Synonimy głównych fraz odnoszące się do semantyki naturalnego języka
  • Frazy lokalizacyjne

Mit #2 portale społecznościowe nie wpływają na SEO

Prawda: Zdecydowanie zgadzamy się, z tym, że ilości like lub komentarzy postów w mediach społecznościowych nie przekładają się rzeczywiście na pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. Mimo wszystko linki z portali społecznościowych i ilości udostępnień postów to też linki dowodzące słuszność lub potencjał zainteresowania publiczności treścią danego posta. Powszechnie wiadomo, że linki tzw nofollow nie są do końca nofollow, ponieważ część robotów i tak sobie po nich radośnie skacze. Kolejnym istotnym zjawiskiem jest to, że nie wszystkie linki społecznościowe to linki nofollow.

Media społecznościowe to przestrzeń, w której zdecydowanie warto być obecnym i to obecnym aktywnie z perspektywy działań SEO. Pozyskiwanie nie tylko linków ale samego ruchu może bardzo pozytywnie przełożyć się jako wsparcie działań optymalizacyjnych. Skuteczny post o dużym zasięgu ma też wbrew pozorom pewien potencjał do generowania naturalnych poleceń linkowych z innych stron.